Aantal deelnemers: Max. 12 personen

Duur: 45 à 60 minuten

Materiaal:

  • Tijdschriften en kranten
  • Computer met internetverbinding
  • Flipchart

VOORBEREIDING

Geef aan alle deelnemers volgende opdracht: zoek een reclamefilmpje of een online advertentie dat je aanspreekt en verleidt om in je geldbuidel te tasten.

Laat hen antwoorden noteren bij deze vragen:

  • Waarom werkt deze advertentie zo goed?
  • Wat maakt ze bijzonder?
  • Wat onderscheidt ze van de rest?
  • Wat bepaalt dat je het product wil kopen?

SOM OP

Teken twee kolommen op een flipchart.

Inventariseer in de linkerkolom de nieuwe maatregelen of aanpassingen van je organisatie die je bekend wil maken.

PRESENTEER

Iedereen toont zijn filmpje of advertentie en vertelt erover.

Schrijf per reclame alle eigenschappen op de rechterzijde van de flap.

KNAPPE RECLAMEKOPPEN!

Bedenk met deze eigenschappen in het achterhoofd manieren om de maatregelen of aanpassingen in het beleid zo aan de man te brengen dat iedereen goesting heeft om ze in te zetten. Denk ‘JA, EN!’ in plaats van ‘JA,MAAR.’

Noteer op een nieuwe flap minstens 10 nieuwe en knotsgekke ideeën.

MET JE VOETEN OP DE GROND

Kies die ideeën uit waarvan je denkt dat ze haalbaar zijn en waarmee je aan de slag gaat.

Maak het concreet: wie doet wat tegen wanneer?